March 28, 2024

Εκπαιδευτικό Εργαστήριο Ήχου | Educational Sound Lab

Το ερευνητικό πρότζεκτ του Δημητρίου Σαρρή

Dimitrios Sarris | Δημήτριος (Δημήτρης) Σαρρής

 

  • Ο Δημήτριος (Δημήτρης) Σαρρής είναι Εκπαιδευτικός (ΠΕ79, ΠΕ80) και Συγγραφέας με πανεπιστημιακό διδακτικό έργο από το 2004.
  • ΜΑΘΗΤΗΣ: Γεννήθηκε το 1972 στο Περιστέρι Αττικής, όπου και αποφοίτησε από το 13ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου, το 8ο Γυμνάσιο Περιστερίου και το 8ο Γενικό Λύκειο Περιστερίου, στα οποία έλαβε και τα πρώτα βιώματά του στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα, στο οποίο αργότερα υπηρέτησε.

  • ΜΑΘΗΤΕΥΟΜΕΝΟΣ: Πήρε τα πρώτα δημιουργικά μαθήματα Μουσικής στα λαϊκά έγχορδα, τα κρουστά, το βιολί και το πιάνο με υποτροφία από μια ιστορική παρέα σπουδαίων μουσικών του τότε Πνευματικού Κέντρου Δήμου Περιστερίου, μετέπειτα Δημοτικού Ωδείου Περιστερίου, σε μια περίοδο που η χώρα ανακάλυπτε ξανά τη λαϊκή της παράδοση, τα λαϊκά της όργανα και το… τρίχορδο μπουζούκι, που ήταν και η πρώτη του ενόργανη σπουδή σε ένα όργανο του αείμνειστου κατασκευαστή Αργύρη Πρόκου.  

  • ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΣ: Σπούδασε Ανώτερα Θεωρητικά της Μουσικής στο Ωδείο Αμφιθέας και το Εθνικό Ωδείο Περιστερίου, ως το επίπεδο της Αντίστιξης εντρυφώντας στην τότε ωδειακή κουλτούρα της χώρας μας, που αποτελούσε και την εγκύκλιο σπουδαστική διέξοδο στον εθνικό μας μουσικό γραμματισμό.

  • ΔΑΣΚΑΛΟΣ: Αργότερα δίδαξε και ο ίδιος σε ωδεία της Αττικής, μελετώντας εκ των έσω τον ωδειακό μουσικό γραμματισμό και σχεδιάζοντας τα πρώτα του συγγραφικά πονήματα, δίνοντας έμφαση στη διδασκαλία της λαϊκής μουσικής σε ένα ελληνικού τύπου Ωδείο.

  • ΜΟΥΣΙΚΟΣ: Συμμετείχε σε λαϊκά, τζαζ, ρεμπέτικα και ροκ μουσικά σχήματα της εποχής, την περίοδο που το “ελληνικό ροκ” ανθούσε και το νέο ρεμπέτικο και σμυρναίικο της εποχής γεννιόντουσαν, με πολλές μουσικές παρέες, παίζοντας κιθάρα, μπάσσο, μπουζούκι, μπαγλαμά, σάζι, κρουστά και βιολί, κατά περίπτωση. Έτσι εξέλαβε σε αρκετά μουσικά όργανα την βιωματική εμπειρία της μουσικής αυτομάθησης.



  • ΦΟΙΤΗΤΗΣ: ε ό,τι αφορά τα ακαδημαϊκά έδρανα, σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΒΑ) στο ΤΕΙ της Αθήνας, Επικοινωνία και ΜΜΕ (ΒΑ) στο Πάντειο Πανεπιστήμιο ενώ έχει Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Πολιτιστική Πολιτική, Διοίκηση και Επικοινωνία (MA) και Διδακτορικό Δίπλωμα με υποτροφία και με θέμα «Ο Μουσικός και Ηχητικός Γραμματισμός στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση» (PhD) και τα δύο από το Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου Αθηνών.

  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ: Από το 2003 διδάσκει Μουσική σε σχολικές μονάδες Διεθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, μεταξύ των οποίων το νυν Ειδικό Σχολείο Αγρινίου «Μαρία Δημάδη», όπου και ερεύνησε την Μουσική και τον Ήχο σε ΑμΕΑ Νηπιαγωγείου και Δημοτικού Σχολείου.

  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ: Στο πλαίσιο της διδασκαλίας με έρευνα δράσης, εστιάζει στη δημιουργία εργαστηρίου μουσικής και σχολικής ορχήστρας στη σχολική μονάδα, καθώς και στον τρόπο λειτουργίας της Μουσικής στην κοινωνική και μαθησιακή ζωή της σχολικής κοινότητας στο πλαίσιο μιας “ολοκληρωμένης” μουσικής εκπαίδευσης.

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΝ: Είναι επιμελητής Συνεδριακών Πρακτικών, επιστημονικών εκδόσεων,  επιστημονικών περιοδικών και συμμετέχων συγγραφέας σε συλλογικά έργα.


 

  • ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΗΧΗΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: Στο πλαίσιο της έρευνάς του για τον Ήχο και τη Μουσική, έδρασε με την δημιουργική «Ομάδα Μεταήχων», συνεργάστηκε με Πανεπιστημιακά Τμήματα της χώρας μέσα από εργαστηριακή έρευνα, διαλέξεις και εκδόσεις, ενώ είναι δημιουργός του έργου «Εκπαίδευτικό Εργαστήριο Ήχου» (Educational SoundLab) στο πλαίσιο του οποίου έχει πραγματοποιήσει ένα σημαντικό εmc.grρευνητικό και εκδοτικό έργο, από το 1990 μέχρι σήμερα, μέρος του οποίου βρίσκεται δημοσιευμένο σε αποθετήρια ελεύθερης πρόσβασης στο διαδίκτυο.

  • ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ: Τα τρέχοντα ερευνητικά του ενδιαφέροντα στρέφονται:

    • Στις Σπουδές στον Γραμματισμό (Literacy Studies), με έμφαση στην Ελληνική Δημόσια Εκπαίδευση, στον Ήχο στην Εκπαίδευση (Sound in Education) και τα ζητήματα διαμόρφωσης Μουσικής Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Music Education Policy) και Πολιτικών Γραμματισμού στο Σχολείο (Literacy Policies in Schools).
    •  
    • Στην ανάπτυξη του Κουκλοθέατρου στην Εκπαίδευση, εστιάζοντας στα “σημεία συνάντησης” του κουκλοθέατρου ως παιδαγωκό εργαλείο και της παιδαγωγικής διαδικασίας ως δημιουργική αναπαράσταση στοιχείων της ζωής που αποτελούν αντικείμενο μάθησης. Στη σχέση αυτή δίνεται έμφαση στα ηχητικά, προφορικά και μουσικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τρέχοντα ζητήματα προς διερεύνηση είναι το “Θέατρο σκιών” και ο “κουκλοθεατρικός βοηθός του εκπαιδευτικού“.