–
–
- Ο Δημήτριος (Δημήτρης) Σαρρής είναι Εκπαιδευτικός (ΠΕ79, ΠΕ80) και Συγγραφέας με πανεπιστημιακό διδακτικό έργο από το 2004.
- ΜΑΘΗΤΗΣ: Γεννήθηκε το 1972 στο Περιστέρι Αττικής, όπου και αποφοίτησε από το 13ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου, το 8ο Γυμνάσιο Περιστερίου και το 8ο Γενικό Λύκειο Περιστερίου, στα οποία έλαβε και τα πρώτα βιώματά του στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα, στο οποίο αργότερα υπηρέτησε.
- ΜΑΘΗΤΕΥΟΜΕΝΟΣ: Πήρε τα πρώτα δημιουργικά μαθήματα Μουσικής στα λαϊκά έγχορδα, τα κρουστά, το βιολί και το πιάνο με υποτροφία από μια ιστορική παρέα σπουδαίων μουσικών του τότε Πνευματικού Κέντρου Δήμου Περιστερίου, μετέπειτα Δημοτικού Ωδείου Περιστερίου, σε μια περίοδο που η χώρα ανακάλυπτε ξανά τη λαϊκή της παράδοση, τα λαϊκά της όργανα και το… τρίχορδο μπουζούκι, που ήταν και η πρώτη του ενόργανη σπουδή σε ένα όργανο του αείμνειστου κατασκευαστή Αργύρη Πρόκου.
- ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΣ: Σπούδασε Ανώτερα Θεωρητικά της Μουσικής στο Ωδείο Αμφιθέας και το Εθνικό Ωδείο Περιστερίου, ως το επίπεδο της Αντίστιξης εντρυφώντας στην τότε ωδειακή κουλτούρα της χώρας μας, που αποτελούσε και την εγκύκλιο σπουδαστική διέξοδο στον εθνικό μας μουσικό γραμματισμό.
- ΔΑΣΚΑΛΟΣ: Αργότερα δίδαξε και ο ίδιος σε ωδεία της Αττικής, μελετώντας εκ των έσω τον ωδειακό μουσικό γραμματισμό και σχεδιάζοντας τα πρώτα του συγγραφικά πονήματα, δίνοντας έμφαση στη διδασκαλία της λαϊκής μουσικής σε ένα ελληνικού τύπου Ωδείο.
- ΜΟΥΣΙΚΟΣ: Συμμετείχε σε λαϊκά, τζαζ, ρεμπέτικα και ροκ μουσικά σχήματα της εποχής, την περίοδο που το “ελληνικό ροκ” ανθούσε και το νέο ρεμπέτικο και σμυρναίικο της εποχής γεννιόντουσαν, με πολλές μουσικές παρέες, παίζοντας κιθάρα, μπάσσο, μπουζούκι, μπαγλαμά, σάζι, κρουστά και βιολί, κατά περίπτωση. Έτσι εξέλαβε σε αρκετά μουσικά όργανα την βιωματική εμπειρία της μουσικής αυτομάθησης.
- ΦΟΙΤΗΤΗΣ: ε ό,τι αφορά τα ακαδημαϊκά έδρανα, σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΒΑ) στο ΤΕΙ της Αθήνας, Επικοινωνία και ΜΜΕ (ΒΑ) στο Πάντειο Πανεπιστήμιο ενώ έχει Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Πολιτιστική Πολιτική, Διοίκηση και Επικοινωνία (MA) και Διδακτορικό Δίπλωμα με υποτροφία και με θέμα «Ο Μουσικός και Ηχητικός Γραμματισμός στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση» (PhD) και τα δύο από το Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου Αθηνών.
- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ: Από το 2003 διδάσκει Μουσική σε σχολικές μονάδες Διεθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, μεταξύ των οποίων το νυν Ειδικό Σχολείο Αγρινίου «Μαρία Δημάδη», όπου και ερεύνησε την Μουσική και τον Ήχο σε ΑμΕΑ Νηπιαγωγείου και Δημοτικού Σχολείου.
- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ: Στο πλαίσιο της διδασκαλίας με έρευνα δράσης, εστιάζει στη δημιουργία εργαστηρίου μουσικής και σχολικής ορχήστρας στη σχολική μονάδα, καθώς και στον τρόπο λειτουργίας της Μουσικής στην κοινωνική και μαθησιακή ζωή της σχολικής κοινότητας στο πλαίσιο μιας “ολοκληρωμένης” μουσικής εκπαίδευσης.
- ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Έως σήμερα, έχει διδάξει Πανεπιστημιακά Μαθήματα:
- στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Αθηνών, ως συνεργάτης του Εργαστηρίου Πολιτισμού , του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού (2004-2009),
- στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ως αποσπασμένος εκπαιδευτικός του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (2009-2010),
- στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα για τη Μουσική Παιδαγωγική του Τμήματος Μουσικών Σπουδών (2020 ως σήμερα), ενώ
- στο Εργαστήριο Τεχνολογίας και Πολιτισμού του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Ηπείρου (2003-2007), σημερινό Τμήμα Μουσικών Σπουδών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, στο οποίο διετέλεσε συνιδρυτής, υπεύθυνος και διδάσκων.
- ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Έχει εκδόσει τους τίτλους:
- «Γνωριμία με τα Λαϊκά Κρουστά» (2010) (εξαντλημένο),
- Ανακυκλωμένη Μουσική» (2011) (τρεις εκδόσεις – εξαντλημένο), της σειράς βιβλίων
- Τετράδια Σχολικών Δραστηριοτήτων (2016-2019) (διατίθενται ηλεκτρονικά)
- και άλλων Εκδόσεων εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος,
- ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΝ: Είναι επιμελητής Συνεδριακών Πρακτικών, επιστημονικών εκδόσεων, επιστημονικών περιοδικών και συμμετέχων συγγραφέας σε συλλογικά έργα.
- ΜΕΛΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ: Είναι ιδρυτικό μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Ακουστικής Οικολογίας, του Επιστημονικού Συλλόγου «Νέος Παιδαγωγός», ενώ για το επιστημονικό του έργο έχει λάβει τιμητική διάκρισή από την Ένωση Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και έχει ανακηρυχθεί «ενεργό μέλος» του Επιστημονικού Συλλόγου Μουσικής Αγωγής Carl Orff.
- ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ: Μεταξύ άλλων είναι υπεύθυνος των συντονιστικών ομάδων του Εθνικού Επιστημονικού Δικτύου Εκπαίδευσης «Ήχος: Περιβάλλον, Άνθρωπος, Πολιτισμός», του υπό ανάπτυξη Εθνικού Δικτύου για το Κουκλοθέατρο στην Εκπαίδευση, του «Μουσείου Γραμματισμού», που αναπτύσσεται στην Καλαμάτα και συγγραφέας της Μελέτης Σκοπιμότητας Ίδρυσης Ερευνητικοί και Επιμορφωτικού Κέντρου Ταΰγέτου. Είναι πιστοποιημένος αξιολογητής της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Καινοτομίας και έχει αιτηθεί υποψηφιότητας για το Περιφερειακό Συμβούλιο Έρευνας και Καινοτομίας Πελοποννήσου.
- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ: Στο πλαίσιο της έρευνάς του για την Δημόσια Εκπαίδευση έχει συμμετάσχει ως ειδικός επιστήμονας σε εργασίες του Οργανισμού Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ενώ έχει διατελέσει Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Π.Ε. Μεσσηνίας (2012-2018), όπου και είναι Υπεύθυνος της Δομής «Εργαστήριο Βιωματικής Εκπαίδευσης» από το 2014, οπότε και δημιουργήθηκε ως εγκεκριμένο καινοτόμο πρόγραμμα.
- ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ: Στο πλαίσιο της έρευνάς του στην Πολιτισμική Διαχείριση, έχει διατελέσει Διευθυντής Σπουδών του Πολιτιστικού Κέντρου Ελληνικών Ταχυδρομείων, όπου ανέπτυξε το καινοτόμο πρόγραμμα πολιτισμικής αγωγής «ΚαλλιΤεχνούπολη», υπήρξε σχεδιαστής του Προγράμματος Κατάρτισης για την Επιχειρηματικότητα των νέων αποφοίτων του ΤΕΙ Ηπείρου «Πολιτισμικό Διοικείν» και συντόνισε το πρόγραμμα «Μεταφεστιβάλ Βιωματικής Πολιτισμικής Εκπαίδευσης» σε συνεργασία της Δ.Π.Ε. Μεσσηνίας και του Δήμου Καλαμάτας.
- ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΗΧΗΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: Στο πλαίσιο της έρευνάς του για τον Ήχο και τη Μουσική, έδρασε με την δημιουργική «Ομάδα Μεταήχων», συνεργάστηκε με Πανεπιστημιακά Τμήματα της χώρας μέσα από εργαστηριακή έρευνα, διαλέξεις και εκδόσεις, ενώ είναι δημιουργός του έργου «Εκπαίδευτικό Εργαστήριο Ήχου» (Educational SoundLab) στο πλαίσιο του οποίου έχει πραγματοποιήσει ένα σημαντικό εmc.grρευνητικό και εκδοτικό έργο, από το 1990 μέχρι σήμερα, μέρος του οποίου βρίσκεται δημοσιευμένο σε αποθετήρια ελεύθερης πρόσβασης στο διαδίκτυο.
- ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ: Τα τρέχοντα ερευνητικά του ενδιαφέροντα στρέφονται:
- Στις Σπουδές στον Γραμματισμό (Literacy Studies), με έμφαση στην Ελληνική Δημόσια Εκπαίδευση, στον Ήχο στην Εκπαίδευση (Sound in Education) και τα ζητήματα διαμόρφωσης Μουσικής Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Music Education Policy) και Πολιτικών Γραμματισμού στο Σχολείο (Literacy Policies in Schools).
-
- Στην ανάπτυξη του Κουκλοθέατρου στην Εκπαίδευση, εστιάζοντας στα “σημεία συνάντησης” του κουκλοθέατρου ως παιδαγωκό εργαλείο και της παιδαγωγικής διαδικασίας ως δημιουργική αναπαράσταση στοιχείων της ζωής που αποτελούν αντικείμενο μάθησης. Στη σχέση αυτή δίνεται έμφαση στα ηχητικά, προφορικά και μουσικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τρέχοντα ζητήματα προς διερεύνηση είναι το “Θέατρο σκιών” και ο “κουκλοθεατρικός βοηθός του εκπαιδευτικού“.
- Στην ανάπτυξη του Κουκλοθέατρου στην Εκπαίδευση, εστιάζοντας στα “σημεία συνάντησης” του κουκλοθέατρου ως παιδαγωκό εργαλείο και της παιδαγωγικής διαδικασίας ως δημιουργική αναπαράσταση στοιχείων της ζωής που αποτελούν αντικείμενο μάθησης. Στη σχέση αυτή δίνεται έμφαση στα ηχητικά, προφορικά και μουσικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τρέχοντα ζητήματα προς διερεύνηση είναι το “Θέατρο σκιών” και ο “κουκλοθεατρικός βοηθός του εκπαιδευτικού“.