April 23, 2024

Εκπαιδευτικό Εργαστήριο Ήχου | Educational Sound Lab

Το ερευνητικό πρότζεκτ του Δημητρίου Σαρρή

Μέθοδος Δραστηριοτήτων για τον Ήχο στην Εκπαίδευση – Η έκδοση (2023)

Η έκδοση περιλαμβάνει εκατό δραστηριότητες για τον ήχο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και εκατό δραστηριότητες για τον ήχο στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

 

Πρώτα όμως εισάγει τον ενδιαφερόμενο στα βασικά στοιχεία της εκπαίδευσης που εστιάζει στον ήχο, όπως αυτά ερευνήθηκαν και εφαρμόστηκαν τα τελευταία χρόνια. Έτσι, ανταποκρίνεται στις ανάγκες του σημερινού και ίσως του αυριανού σχολείου σε έναν ραγδαία μετασχηματιζόμενο πολιτισμό.

 

Έχει χρήσιμους πίνακες και σχολιασμένη βιβλιογραφία ώστε άμεσα και ουσιαστικά ο ενδιαφερόμενος εκπαιδευτικός να οργανώσει το μάθημά του. Πρωτίστως, όμως, έχει πρωτότυπο υλικό και νέες αλλά δοκιμασμένες προτάσεις διδακτικής του ήχου.

 

Το βιβλίο αυτό εντάσσεται στην σειρά «Τετράδια Μουσικής Εκπαίδευσης»  και μαζί με όλες τις εκδόσεις του Εκπαιδευτικού Εργαστηρίου Ήχου είναι αποτέλεσμα μακροχρόνιας έρευνας στην αίθουσα του σχολείου αλλά και του πανεπιστημίου.

 

Η «εκπαίδευση που εστιάζει στον ήχο», η οποία χάριν συντομίας αναφέρεται ως «ηχοπαιδαγωγική», εκτός από τις δραστηριότητες που παρουσιάζονται εδώ, περιλαμβάνει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο προσέγγισης της πραγματικότητας, ένα πλαίσιο το οποίο είναι σε διαρκή έρευνα και εξέλιξη.

 

Γι’ αυτό και η παρούσα έκδοση, αναμένεται στο μέλλον να επικαιροποιηθεί με βάση τα όποια νεότερα ερευνητικά δεδομένα. Ο αναγνώστης που ενδιαφέρεται γι’ αυτά θα πρέπει να το έχει κατά νου και στο μέλλον, ώστε να βρει τις νέες εκδόσεις του παρόντος τόμου με ό,τι νεότερο ερευνητικά.

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 

Αντί Εισαγωγής

Η Μέθοδος Δραστηριοτήτων

Για τον ήχο στην Εκπαίδευση

Οι δέκα ομάδες δραστηριοτήτων

-«Αρχή-Μέση-Τέλος»

-Ηθικό περιεχόμενο

-Μνημοτεχνική και Λεξιπλασία

 

Περιεχόμενο των δέκα ομάδων

000 Ακροαματική Ωριμότητα

100 Κατηγοριοποίηση των ήχων

– Σκοπιμότητες και Πολιτικές

200 Ηχητικός Γραμματισμός – Αριθμητισμός

– Βασικές έννοιες για τον γραμματισμό

300 Ηχητική Ενεργοποίηση

400 Μουσική και Ήχος

500 Οικολογίες του Ήχου

600 Οπτικοακουστικά Εποπτικά μέσα

700 Κοινωνία των  Ήχων – Πολιτεία των Ήχων

– «Κοινωνικά Δάνεια» από την Ορχήστρα

800 Ηχητική Δημιουργία

900 Διεπιστημονικές Προεκτάσεις

Βιβλιογραφία

 

Δέκα ομάδες, εκατό δραστηριότητες επί δύο

000 Ακροαματική Ωριμότητα

100 Κατηγοριοποίηση των ήχων

200 Ηχητικός Γραμματισμός – Αριθμητισμός

300 Ηχητική Ενεργοποίηση

400 Μουσική και Ήχος

500 Οικολογίες του Ήχου

600 Οπτικοακουστικά Εποπτικά Μέσα

700 Κοινωνία των Ήχων – Πολιτεία των Ήχων

800 Ηχητική Δημιουργία

900 Διεπιστημονικές Προεκτάσεις

 

Πηγές και υλικό για τον ήχο στην εκπαίδευση

Εκτυπώσιμες καρτέλες και υλικό

Η πρόκληση του ήχου

– Ηχοσκίτσα για ηχοζωγραφιές

– Μετρήσεις και καταγραφές

– Πρακτικός Μετρητής Έντασης

– Merry Christmas sound meter

– Φύλλο εργασίας ηχοπεριπάτου

– Διαγράμματα καταγραφής ηχοτοπίων

– Τετραγωνισμένο χαρτί

– Επιπτώσεις του θορύβου

 

5.

Ψηφιακές εφαρμογές για κινητές συσκευές

ΠΡΟΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΕΚΔΟΣΗΣ

————————————————————————-

————————————————————————-

————————————————————————-

————————————————————————-

————————————————————————-

————————————————————————-

————————————————————————-

————————————————————————-

————————————————————————-

——οι σελίδες 10 ως 61 δεν εμφανίζονται——-

————————————————————————-

————————————————————————-

————————————————————————-