April 20, 2024

Εκπαιδευτικό Εργαστήριο Ήχου | Educational Sound Lab

Το ερευνητικό πρότζεκτ του Δημητρίου Σαρρή

Εργασίες, Εισηγήσεις, Διαλέξεις, Τόμοι, Δημοσιεύσεις

Εργασίες, Δημοσιεύσεις, Παρουσιάσεις, Διαλέξεις από όλα τα ερευνητικά παιδία.

ΗΧΟΣ-ΜΟΥΣΙΚΗ – ΕΡΓΑΣΙΕΣ (PAPERS ON SOUND & MUSIC)

 

“Ταξίδι στην πολιτεία του ήχου”: ηχοκεντρικές εκπαιδευτικές πρακτικές για τη δυναμική της τάξης.Μνιέστρης, Α., Παπαρρηγόπουλος, Κ. Σαρρής, Δ. (επ). 5ο Συνέδριο Ακουστικής Οικολογίας “Ήχος, Βίωμα, Εκπαίδευση”, 27-30 Σεπτεμβρίου 2018, Πρακτικά. Καλαμάτα – Κέρκυρα., 2020

Download

 

 

 

Σαρρής, Δ. (2007). «Άκου να δεις»: Ακουστική Οικολογία και Εκπαίδευση μέσα από προγραμματικές δραστηριότητες. Στο Μουσική σε Πρώτη Βαθμίδα. Τ. 3. 1/07. σ.σ. 62-61. Αθήνα: Fagotto – Ένωση Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Download

 

 

 

Σαρρής, Δ. (2006). Πνευσίκρουστοι σωλήνες και χαρτόφωνο: μια γνωριμία με τις μουσικές «αναστοχαστικές» κατασκευές. Στο “Μουσική σε Πρώτη Βαθμίδα. τ. 1. Αθήνα: Ένωση Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. σσ. 79-88. ISSN: 1790-773X

Download

 

 

 

(2017). ‘”Ηχοπαιδαγωγική”, “ηχοκεντρική εκπαίδευση” ή κάπως αλλιώς’; Πρακτικές και δυνατότητες της Εκπαίδευσης που εστιάζει στον Ήχο. Στο Γούσιας, Φ. Τα πρακτικά του 4ου συνεδρίου “Νέος Παιδαγωγός”, Αθήνα, 1 και 2 Απριλίου 2017. Σελ. 925-936. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο <http://neospaidagogos.gr>.

Download

 

 

 

(2016). «Φτιάχνουμε ένα ‘μουσείου ήχου και ακοής’»; πρακτικές για έναν «ηχητικό γραμματισμό» στο σχολείο. Εισήγηση στο 4ο Συνέδριο Ακουστικής Οικολογίας “Ήχος, Θόρυβος, Περιβάλλον”. Μυτιλήνη: ΕΕΑΟ-Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Πρακτικά υπό έκδοση.

Download

 

 

 

(2015). “Ήχος: Περιβάλλον, Άνθρωπος, Πολιτισμός”: Ο ήχος στις σχολικές δραστηριότητες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Εισήγηση στο 3ο Συνέδριο Ακουστικής Οικολογίας (2013). Κέρκυρα: Ε.Ε.Α.Ο. σ.σ. 62-69

Download

 

 

 

(2014). «Οι μικροί οικο-ηχο-λόγοι στο γυμναστήριο ακοής»: Πρακτικές για μια αγωγή στον ήχο. Εργαστήριο στο 3ο Συνέδριο Ακουστικής Οικολογίας «Οικολογία και Εκπαίδευση». Ελληνική Εταιρεία Ακουστικής Οικολογίας – Τ.Ε.Α.Π.Η. Ε.Κ.Π.Α., Αθήνα 28-30/6. (Από τα πρακτικά)

Download

 

 

 

(2012). Από τα “αυτοσχέδια μουσικά όργανα” στην “πολιτισμική οργανολογία”; Μια μελέτη περίπτωσης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Βούβαρης, Π. Καλλιμοπούλου, Ε. Ρεντζεπέρη-Τσώνου, Α.-Μ., Στάμου, Λ. (επ.). Καλλιέργεια της Μουσικής Τέχνης στην Ελλάδα της Ευρώπης. Αθήνα: Fagotto. σ.σ. 90-98.

Download

 

 

 

(2011). “‘Special Acoustics’ and Ecology”: Notes about music education originated from teaching for disabilities. Αναρτημένη Αφίσα στο Συνέδριο του Διεθνούς Φόρουμ Ακουστικής Οικολογίας. Κέρκυρα: Ιόνιο Πανεπιστήμιο – Ελληνική Εταιρεία Ακουστικής Οικολογίας.

Download

 

 

 

-Τσαφταρίδης, Ν. (2011). Η μουσική, το παιχνίδι και τα μαθηματικά. Ποιός βοηθάει ποιόν; Μια διερεύνηση διεπιστημονικών διδακτικών προσεγγίσεων. Στο Χασάπης, Δ. (επ.). Πρακτικά 9ου Διήμερου διαλόγου για τη διδασκαλία των μαθηματικών. 15 & 16 Απριλίου 2011. Αθήνα: ΕΚΠΑ-ΤΕΑΠΗ.

Download

 

 

 

(2010). «Ταξιδεύοντας στην ‘Οργανοτοπία’»: η μεταμάθηση μέσα από την εκπαιδευτική κατασκευή μουσικών οργάνων. Πρακτικά 5ου Πανελληνίου συνεδρίου ΕΛΛ.Ι.Ε.Π.ΕΚ. “Μαθαίνω πως να μαθαίνω”. Αθήνα: ΕΛΛ.Ι.Ε.Π.ΕΚ. Διαθέσιμο στο: < www.elliepek.gr/documents/5o_synedrio_eisigiseis/Sarris.pdf >.

Download

 

 

 

(2010). “Άλλα τ’ αυτάκια του λαγού κι άλλα της κουκουβάγιας”: Η ηχητική αγωγή στο παιδικό βιβλίο. Εισήγηση στο 2ο Συνέδριο Ακουστικής Οικολογίας, Ρέθυμνο, ΤΕΙ Κρήτης, 26-27 Φεβρουαρίου.

 

Download

 

 

 

(2009). Μουσείο Αυτοσχέδιων Μουσικών Οργάνων: Από τη θεωρία στην διδακτική πράξη. Στο περιοδικό Πολυφωνία. τ. 15. (Φθινόπωρο 2009). Αθήνα: Κουλτούρα. σσ. 139-144.

Download

 

 

 

(2009). Κατασκευή και Χρήση Αυτοσχέδιων Μουσικών Οργάνων στην εκπαίδευση: Προσεγγίσεις και εφαρμογές. Στο Κοκκίδου, Μ. & Διονυσίου, Ζ. (2009). Πρακτικά του 6ου Διεθνούς συνεδρίου της ΕΕΜΕ “Μουσική: Παιδεύει, Εκπαιδεύει, Θεραπεύει”. Θεσσαλονίκη: ΕΕΜΕ. σσ. 1093-1098.

Download

 

 

 

(2007). «Χορδίζοντας το περιβάλλον»: διαθεματική μεθοδολογία με ηχητικές εποπτικές κατασκευές εμπνευσμένες από την Ακουστική Οικολογία. Στο Αργυρίου, Μ. Πρακτικά 2ου Συνεδρίου της ΕΕΜΑΠΕ, «Μουσική Παιδαγωγική στον 21ο αιώνα: προκλήσεις, προβλήματα, προοπτικές» Αθήνα 20-22/4.

Download

 

 

 

(2007) «Σιωπηρές Εργασίες», «διάπλασις» και «άσκησις της ακοής»: Το ηχητικό τοπίο στο ελληνικό σχολείο του 20ου αιώνα. Εισήγηση στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ε.Ε.Μ.Α.Π.Ε. “Μουσική Παιδαγωγική στον 21ο αιώνα: προκλήσεις, προβλήματα, προοπτικές”. Αθήνα 20-22/4/2007. (Από τα πρακτικά)

 

Download

 

 

 

(2006). Πνευσίκρουστοι Σωλήνες και Χαρτόφωνο: Μια γνωριμία με τις μουσικές «αναστοχαστικές» κατασκευές. Στο Μουσική σε πρώτη βαθμίδα, τ. 1 (Άνοιξη 2006), Αθήνα: Ένωση Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. σσ. 79-88.

Download

 

 

 

(2006) «Σώμα – Ηχογόνο Σώμα»: ρυθμοκινητική αγωγή και μουσικότητα με επίκεντρο την κρούση. Στο Γιαννούλη, Μ., Γκόβας, Ν., Μερκούρη, Α. (επ.) (2006).Θέατρο στην Εκπαίδευση: Δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα. Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. ISBN: 960-88760-2-8

Download

 

 

 

ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ – ΕΡΓΑΣΙΕΣ (PAPERS ON LITERACY)

 

 

(2016). Κριτικός Πληροφορικός Γραμματισμός – Κριτικός Ψηφιακός Γραμματισμός: περιεχόμενο και εκπαιδευτικές εφαρμογές. Στο Γούσιας, Φ. Οι Τ.Π.Ε. και καινοτομία στην Εκπαίδευση. Πρακτικά Συνεδρίου. Αθήνα: Νέος Παιδαγωγός. σ.σ. 29131-2943.

Download

 

 

 

(2016). Σκιαγραφώντας τον Κριτικό Μουσικό Γραμματισμό. Στο Γούσιας, Φ. (επ.) Τα Πρακτικά του 3ου Συνεδρίου: “Νέος Παιδαγωγός”. Αθήνα: Νέος Παιδαγωγός. σ.σ. 3550-3562.

Download

 

 

 

(2014) “Θεωρία ή Πράξη”; Η συμβολή του γραμματισμού στην εκπαίδευση για τον ήχο και τη μουσική μέσα από το παράδειγμα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Στο Πρακτικά Συνεδρίου “Νέος Παιδαγωγός”, Αθήνα3-4/05/2014. σ.σ. 292-302.

Download

 

 

 

(2012). «Από τον Γρανάζη και τον Λούντβιχ, στον Προκόπη και τον Σπιρτούλη»: Ο τεχνο-επιστημονικός εγγραμματισμός στην παιδική ηλικία μέσα από τα κόμικς. Στο Κούρτη, Ε. (επ.). Παιδική Ηλικία και Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας». Τόμος Β΄. Αθήνα: Ηρόδοτος. σ.σ. 154-165/Κούρτη, Ε. (επ.). Παιδική Ηλικία και Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας». Τόμος Β΄. Αθήνα: Ηρόδοτος., 2012

Download

 

 

 

(2007). «Μια εικόνα χίλιες λέξεις, ένα σκίτσο πόσες;» Μάθηση, γνώση και εγγραμματισμός στα κόμικς της καθημερινότητας. Στο Καψάλης, Γ. & Κατσίκης, Α. (2007). Η πρωτοβάθμιας εκπαίδευση και οι προκλήσεις της εποχής μας. Πρακτικά Συνεδρίου. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων – Σχολή Επιστημών Αγωγής. σσ. 330-338.Καψάλης, Γ. & Κατσίκης, Α. (2007). Η πρωτοβάθμιας εκπαίδευση και οι προκλήσεις της εποχής μας. Πρακτικά Συνεδρίου. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων – Σχολή Επιστημών Αγωγής, 2007

Download

 

 

 

(2006) ‘Ο ήχος ως τόπος, ο τόπος ως ήχος’: Ακροαματική Κουλτούρα, εγγράμματες πρακτικές και οι χώροι της καθημερινότητάς μας. (χ.ε.) (επ.) Ημερίδα: «Μουσική, Ήχος και Τόπος». Άρτα: Τ.Λ.Π.Μ. – ΤΕΙ Ηπείρου. ISBN: 960-89323-0-0).

Download

 

 

 

(2004). Η πληροφορική κουλτούρα και οι τεχνολογικοί εγγραμματισμοί ως πλαίσιο προσέγγισης της πολιτισμικής διάστασης των τεχνολογιών της πληροφορίας και των επικοινωνιών: το παράδειγμα του μαθήματος μουσικής. Στο Γούσιας, Φ. (2004). Η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην Π.Ε. Αθήνα: ΕΕΕΠ-ΔΤΠΕ.

Download

 

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ – ΕΡΓΑΣΙΕΣ (PAPERS ON COMPUTING)

 

 

 

(2016). “Εκπαιδευτικό Μουσείο” Πληροφορικής: Η κριτική εκπαιδευτική αξία των λειτουργικά απαξιωμένων Τ.Π.Ε. Στο περιοδικό i-teacher. τ. 12 (01/2016). Αθήνα: Νέος Παιδαγωγός. σ.σ. 119-129.

Download

 

 

 

(2015). “Ο εκπαιδευτικός με τη φωτογραφική μηχανή”. Προς μια σύγχρονη θεωρία και πράξη της Εκπαιδευτικής Φωτογραφίας. Στο περιοδικό i-teacher. τ. 11 (05/2015). Αθήνα: Νέος Παιδαγωγός. σ.σ. 208-216. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://www.i-teacher.gr>.

Download

 

 

 

(2015). Προγραμματιστικός αυτοσχεδιασμός ή κριτική πληροφορική κουλτούρα; Το παράδειγμα μιας καθημερινής “e-training suite” εκπαίδευσης εκπαιδευτικών. Στο i-teacher. τ. 10. (01-2015). Αθήνα: Νέος Παιδαγωγός. σ.σ. 188-201. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://www.i-teacher.gr>.

Download

 

 

 

(2010) «Μιά ‘Επιστημούπολη’ στο σχολείο»: Εκπαιδευτικές δράσεις εστιασμένες στην πολιτισμική διάσταση της τεχνολογίας και της πληροφορικής. Στο Γούσιας, Γ. (επ.). Το μέλλον της μάθησης. Πρακτικά 7ου Παν. Συν. ΕΕΕΠ-ΔΤΠΕ. Αθήνα: ΕΕΕΠ-ΔΤΠΕ. σ.σ. 622-625.

Download

 

 

 

(2009). “Ο υπολογιστής ως μουσικό όργανο, το μουσικό όργανο ως υπολογιστής”: Νέες τεχνολογίες και “παλιές” πρακτικές στη μουσική μαθητεία και παραγωγή. Στο Γούσιας, Φ. (επ.) 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΕΕΕΠ-ΔΤΠΕ “Σχολείο 2.0.”. Πρακτικά. Αθήνα: ΕΕΕΠ-ΔΤΠΕ.

Download

 

 

 

(2008). “Χωράει ο υπολογιστής στα παραμύθια”; Η (παρα)μυθική διάσταση των πληροφορικών τεχνολογιών και οι λαϊκές αφηγήσεις. Στο Γούσιας, Φ. (επ.). Πρακτικά 5ου Συνεδρίου ΕΕΕΠ-ΔΤΠΕ. Οι Τ.Π.Ε. στην Εκπαίδευση. Αθήνα: ΕΕΕΠ-ΔΤΠΕ. σ.σ. 490-503.

Download

 

 

 

(2007). Παιδικά αναγνώσματα για την πληροφορική και την τεχνολογία: οι πολιτισμικές διαστάσεις των διδακτικών προτεραιοτήτων μέσα στο χρόνο. Εισήγηση στο 4ο Συνέδριο της ΕΕΕΠ-ΔΤΠΕ με θέμα “Τ.Π.Ε. και Εκπαίδευση”.6-7/10/2007, Πειραιάς.

Download

 

 

 

(2006). Ένα φεστιβάλ ηλεκτρονικής τέχνης στο διαδίκτυο: Θεωρία και πράξη της “από υπολογιστής διαμεσολαβημένης κουλτούρας”. Στο Γούσιας, Φ. (επ.). 3ο Παν. Συνέδριο ΕΕΕΠ-ΔΤΠΕ “Εκπαίδευση και Νέες Τεχνολογίες”. Αθήνα: ΕΕΕΠ-ΔΤΠΕ. σ.σ. 152-162.

Download

 

 

 

(2006). «Σαν παλιός υπολογιστής»: διδακτικές προτάσεις μουσικής και αγωγής των μέσων. Στο Αργυρίου, Μ., Καλαμάρη, Φ., Κατσάς, Σ., Τσιχλή, Δ. (2006). Εκπαίδευση με έκφραση, μουσικές και χρώματα. Διαθεματικότητα στην Τέχνη. Πρακτικά Ημερίδας. Πειραιάς: Δ. Π.Ε. Πειραιά. σ.σ. 69-78.

Download

 

 

 

(2005). Πολιτισμική Διάσταση της Πληροφορικής και Λαϊκή Μουσική: ένα πλαίσιο προβληματισμού. Στο Τζιμογιάννης, Α. (επ). 3ο Συνέδριο Διδακτικής της Πληροφορικής. Πρακτικά. Κόρινθος: Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Διαθέσιμο στο: < http://www.etpe.gr/custom/pdf/etpe679.pdf >.

Download

 

 

 

(2005). Δυνητικό Μουσείο και ψηφιακές εφαρμογές: Παιδαγωγικές και Πολιτισμικές διαστάσεις. Στο Γούσιας, Φ. (επ). 2ο Παν. Συνέδριο ΕΕΕΠ-ΔΤΠΕ “Από το μαυροπίνακα στις ευρυζωνικές δορυφορικές επικοινωνίες. Αθήνα: ΕΕΕΠ-ΔΤΠΕ. σ.σ. 69-84.

Download

 

 

 

Τί (άλλο) είναι οι διαδραστικοί πίνακες; Ένα “ρεαλιστικά φανταστικό” σενάριο εκπαιδευτικών δράσεων

Download

 

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΓΕΝΙΚΑ (PAPERS ON EDUCATION)

 

 

 

(2016). Ψηφιακές πρακτικές συλλογικής αξιοποίησης των Σχολικών Δραστηριοτήτων στο Εκπαιδευτικό Έργο. Ανακοίνωση στο 1ο Πανελλήνιο συνέδριο Τεχνολογίας, Οικονομίας και Διοίκησης, 1-2 Νοεμβρίου (Πρακτικά υπό έκδοση).

Download

 

 

 

(2009). Υπάρχει «Αυτοσχέδιο Εκπαιδευτικό Υλικό»; Μια διερεύνηση βασισμένη στο παράδειγμα του μαθήματος μουσικής. Στο Αργυρίου, Μ. – Καμπύλης, Π. Πρακτικά 3ου Συνέδριο Ε.Ε.Μ.Α.Π.Ε. «Η συμβολή του εκπαιδευτικού υλικού στη σχολική πράξη: θεωρία και εφαρμογή στη Μουσική Εκπαίδευση». Αθήνα: Ε.Ε.Μ.Α.Π.Ε.

Download

 

 

 

(2008). «How much experience, how much theory»? On priorities in art professional training via an example from music education. Εισήγηση στην 6η Διεθνή Συνδιάσκεψη “Θέατρο και Εκπαίδευση στο κέντρο της σκηνής”. Αθήνα 29/03. Πρακτικά Συνεδρίου. Αθήνα: Δίκτυο για το θέατρο στην εκπαίδευση.

Download

 

 

ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ – ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΗΜΕΡΙΔΩΝ (PRESENTATIONS)

 

 

 

(2016). Θα μπορούσε ένας έπαινος να είναι… κακοποίηση; Μια εκπαιδευτική προσέγγιση των παιδικών βιωμάτων. Εισήγηση στην Ημερίδα για την Παγκόσμια Ημέρα Μη Βίας 2/10. Σύνδεσμος Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος – Τ.Ε. Μεσσηνίας: Καλαμάτα.

Download

 

 

 

(2016). Είναι τα σκουπίδια (κάτι από) το μέλλον της Μουσικής; Μια κοινωνικοπολιτισμική και εκπαιδευτική προσέγγιση. Εισήγηση στην ημερίδα: «διαχείριση Απορριμμάτων – από την ενημέρωση στη δράση». Καλαμάτα: ΚΠΕ Καλαμάτας.

Download

 

 

 

(2010). from «aura» to «aural» via «audiovisual» photos? Αn Organology-based approach of the mediated icon. Εργαστηριακή Παρουσίαση στο International IVSA Conference. Bologna: IVSA. Διαθέσιμο στο: <http://metasound.gr>.

Download

 

 

 

(2014). Η ιστορία στις σχολικές δραστηριότητες, οι σχολικές δραστηριότητες στην ιστορία. Δυνατότητες και Προοπτικές. Επιμορφωτικό Υλικό Σχολικών Δραστηριοτήτων. Καλαμάτα: Δ. Π. Ε. Μεσσηνίας. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://library.mysch.gr>.

Download

 

 

 

(2014). Project «Schoolseum»: «Σχολείο και Μουσείο» στις Σχολικές Δραστηριότητες. Παρουσίαση Βιωματικής Επιμόρφωσης. Καλαμάτα: Δ. Π. Ε. Μεσσηνίας.

Download

 

 

 

(2006). Λούντβιχ Φον Ντρέικ vs Κύρου Γρανάζη»: Η εγγράμματη κουλτούρα μας και η comic(ή) αφήγηση. Διημερίδα: ” Από την Πολιτισμική Αγωγή ως την Αγωγή των Μέσων: σύγχρονες προκλήσεις και προοπτικές”. Πειραιάς: 1ο Γραφείο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά.

Download

 

 

 

(2015) Ο Εκπαιδευτικός με τη Φωτογραφική Μηχανή»: προς μια σύγχρονη θεωρία και πράξη της “Εκπαιδευτικής Φωτογραφίας” (Η παρουσίαση της συνεδριακής εισήγησης)

Download

 

 

 

(2015). Η υλοποίηση προγραμμάτων Π.Ε.και η συμβολή του Ήχου και της Ακουστικής Οικολογίας. Στο σεμινάριο του ΚΠΕ Κρεστένων: Εισαγωγή στην Π.Ε. Θεωρητικές αρχές και μεθοδολογικές τεχνικές στην υλοποίηση Προγραμμάτων Π.Ε. Κρέστενα: ΚΠΕ Κρεστένων. Διαθέσιμη διαδικτυακά στο: <http://library.mysch.gr>.

Download

 

 

 

(2015). Τί είναι και σε τί χρησιμεύει ο ενεργειακός γραμματισμός (Energy Literacy). Παρουσίαση στην Ημερίδα: “Ενέργεια και ενέργειες ανθρώπων”. Καλαμάτα: Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καλαμάτας. Διαθέσιμη διαδικτυακά στο: <http://library.mysch.gr>.

Download

 

 

 

(2014). “Ήχος: Περιβάλλον, Άνθρωπος, Πολιτισμός”: Ο ήχος στις σχολικές δραστηριότητες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Εισήγηση στο 3ο Συνέδριο Ακουστικής Οικολογίας (2013). Κέρκυρα: Ε.Ε.Α.Ο. (Παρουσίαση)

Download

 

 

 

(2013). Οι “κυκλώσεις” στο ανθρωπογενές περιβάλλον: Θεωρία και πράξη για την αειφόρο εκπαίδευση. Εισήγηση Επιμορφωτικής Ημερίδας. ΚΠΕ Έδεσσας – Γιαννιτσών 07/07/2013. Έδεσσα: ΚΠΕ Έδεσσας – Γιαννιτσών.Download

 

 

 

(2007). Ο «παιδαγωγός-μάνατζερ» και ο «μάνατζερ-παιδαγωγός»; Παραγωγή λαϊκής μουσικής και μαθητικές κουλτούρες. Ημερίδα: Η Μουσική Βιομηχανία στην Ελλάδα: Όψεις, Προοπτικές, Προκλήσεις στον 21ο Αιώνα. Πάντειο Πανεπιστήμιο 2/11.

 

 

ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ-ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ (LECTURES)

 

 

 

(2015). Πόσο ευάλωτη είναι μια κοινωνία που δεν μεριμνά για τα κοινωνικά ευάλωτα μέλη της; Μια εκπαιδευτική προσέγγιση. Πρακτικά Ημερ.: «Παιδιά και οικογένειες ευάλωτων κοινωνικά ομάδων. Προσεγγίσεις, Θεσμοί, Δράσεις». Καλαμάτα: Π. Χ. SOS. Διαθ.: < http://library.mysch.gr >

Download

 

 

 

 

(2008). Στοιχεία Οργανολογίας για μια Εικαστική Δημιουργία. Διάλεξη στη Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, Εργαστήριο Γλυπτικής, 28/03/2008. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://literacy.mysch.gr>.

Download

 

 

ΒΙΒΛΙΑ (BOOKS)

 

 

Εκπαίδευση που εστιάζει στον ήχο.pdfΕκπαίδευση που εστιάζει στον Ήχο. Προτάσεις και πρακτικές για σχολικές δραστηριότητες και προγράμματα – Επιμόρφωση Εισαγωγής., 2017

Download

 

 

 

ΠΛΗΡΕΣ ΑΡΧΕΙΟ (2016). Προγράμματα, Εκπαίδευση και Κοινωνία. Σειρά: Τετράδια Σχολικών Δραστηριοτήτων. Καλαμάτα: Εκδόσεις Δ.Π.Ε. Μεσσηνίας. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: http://activities.mysch.gr

Download

 

 

 

(2010). Γνωριμία με τα λαϊκά κρουστά. Αθήνα: Fagotto Books.

 

 

 

(2011). Ανακυκλωμένη Μουσική. Μουσικά Όργανα από μικρές συσκευασίες. Αθήνα: Fagotto. Books.

Download

 

 

ΑΡΘΡΑ (ARTICLES)

(2010). Από την Διαχείριση του Πολιτισμού, στον «Πολιτισμό της Διαχείρισης»: ανιχνεύοντας όρια και ορισμούς. Στο περιοδικό Πολύτονον. Τ. 38 (Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2010). Αθήνα: Ένωση Ελλήνων Μουσουργών. σ.σ. 42-43.

Download

 

 

 

(2002). Μορφή: μια θεμελιώδης έννοια για την κατανόηση της μουσικής. Στο περιοδικό Ανταπόκριση. τ. 36. 04/2002. Αθήνα: Π.Ε.Ψ.Α.Σ.Ε. ΕΛ.ΤΑ. σ.σ. 3-4.

Download

 

 

 

(2002). Πολιτισμική Αγωγή (Cultural Education). Στο περιοδικό Ανταπόκριση, τ. 36. 04/2002. Αθήνα: Π.Ε.Ψ.Α.Σ.Ε. ΕΛ.ΤΑ. σ.σ. (Γ)1-2.

Download

 

 

 

(2002). Πολιτισμική Τεχνολογία (Cultural Technology). Στο Περιοδικό Ανταπόκριση, τ. 36. 04/2002. Αθήνα: Π.Ε.Ψ.Α.Σ.Ε. ΕΛ.ΤΑ. σ.σ. (B)1-4.

Download

 

ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΕΣ – REVIEWS

 

 

 

(2011) Music for Children and Young People with Complex Needs του Adam Ockelford. Στο περιοδικό Approaches: Music Therapy & Special Music Education. V. 3, No 2, 2011. σ.σ. 113-115. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: < http://apprοaches.gr/>.

Download

 

 

 

(2013). Σχολικές Δραστηριότητες. Περιοδική Έκδοση Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων. Τ. 2. Καλαμάτα: Δ. Π. Ε. Μεσσηνίας. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://library.mysch.gr>

Download

 

 

 

(2013). Σχολικές Δραστηριότητες. Περιοδική Έκδοση Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων. Τ. 1. Καλαμάτα: Δ. Π. Ε. Μεσσηνίας. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://library.mysch.gr>.

Download

 

 

 

(2012). Σχολικές Δραστηριότητες. Περιοδική Έκδοση Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων. Τ. 0. Καλαμάτα: Δ. Π. Ε. Μεσσηνίας. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://library.mysch.gr>.

Download