October 7, 2024

Εκπαιδευτικό Εργαστήριο Ήχου | Educational Sound Lab

Το ερευνητικό πρότζεκτ του Δημητρίου Σαρρή

Ηλεκτρονική Βιβλιοθήκη

Επιλεγμένο ψηφιακό υλικό για περεταίρω ανάγνωση, εργασίες πτυχιακές, μεταπτυχιακές, έρευνα, αλλά και χρήση στο σχολείο και την εκπαίδευση...
Etmektsoglou, I. Dionyssioy, Z., Mniestris, A. (2020). A sound-based education. For Listening, Appreciating, and Co-creating the soundscapes we live in. Corfou:  Ionian University. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://paki.webpages.auth.gr/eeao/wp-content/uploads/2020/08/A-SOUND-BASED-EDUCATION.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Hornbostel, E., Sachs, C. (1914). Systematik der Musikinstrumente. Στο Zeitschrift für Ethnologie. V. 46 (1914). σ.σ. 552–590. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://literacy.sch.gr/stable/Hornbostel–Sachs–1914.pdf >. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
McLuhan, M. (1970). Living in an Acoustic World. Florida: University of South Florida. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://www.marshallmcluhanspeaks.com/media/mcluhan_pdf_6_JUkCEo0.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Musical Instruments Museums Online (ΜΙΜΟ) (2011). Revision of the Hornbostel–Sachs Classification of Musical Instruments by the MIMO Consortium. Musical Instruments Museums Online. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://www.mimo–international.com/documents/Hornbostel%20Sachs.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
New London Group (NLG) (The) (1996). A Pedagogy of Multiliteracies: Designing Social Futures. Στο  Harvard Educational Review. Vol. 66, No. 1 (Spring, 1996). Harvard College σ.σ. 60–92. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο:  <http://vassarliteracy.pbworks.com/f/Pedagogy+of+Multiliteracies_New+London+Group.pdf>.  Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Roda, A. (2007). Toward a New Organology: Material Culture and the Study of Musical Instruments. New York: New York University, Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://blogs.nyu.edu/projects/materialworld/2007/11/toward_a_new_organology_materi_1.html>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021.
 
Sachs, C. (1940). The history of Musical Instruments. New York: Norton and Company. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <https://archive.org/details/in.ernet.dli.2015.234471>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Αναγνωστόπουλος, Α., Διονυσίου, Ζ. (2019). Σωµατικά κρουστά: µια πρόταση ενσωµάτωσής τους στα µαθήµατα γενικής παιδείας. Στο Ράπτης, Θ., Κόνιαρη, Δ., (επ.). Μουσική Εκπαίδευση και Κοινωνία: νέες προκλήσεις, νέοι προσανατολισμοί. Πρακτικά 8ου Συνεδρίου της Επιστημονικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση.  Θεσσαλονίκη: Επιστημονική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση. σ.σ. 43–51. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <https://www.academia.edu/40768818/>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Αποστολίδου, Κ., Ζεπάτου, Χ. (χ.χ.α). Μουσική. Ε΄ Δημοτικού. Βιβλίο Μαθητή. Αθήνα: Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://www.pi–schools.gr/books/dimotiko/>.   Προσπελάστηκε: 13/10/2019. Επανέκδοση με διορθώσεις: <http://ebooks.edu.gr/modules/document/file.php/DSDIM–E106/Διδακτικό%20Πακέτο/Βιβλίο%20Μαθητή/10–0129_02_Mousiki_E–Dim_BM.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Αποστολίδου, Κ., Ζεπάτου, Χ. (χ.χ.β). Μουσική. Ε΄ Δημοτικού. Τετράδιο Εργασιών. Αθήνα: Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://www.pi–schools.gr/books/dimotiko/>.   Προσπελάστηκε: 13/10/2019. Επανέκδοση με διορθώσεις: <http://ebooks.edu.gr/modules/document/file.php/DSDIM–E106/Διδακτικό%20Πακέτο/Τετράδιο%20Εργασιών/10–0130–02_Mousiki_E–Dim_TE.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Αποστολίδου, Κ., Ζεπάτου, Χ. (χ.χ.γ). Μουσική. Ε΄ Δημοτικού. Βιβλίο Εκπαιδευτικού. Αθήνα: Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://www.pi–schools.gr/books/dimotiko/>.   Προσπελάστηκε: 13/10/2019. Επανέκδοση με διορθώσεις: <http://ebooks.edu.gr/modules/document/file.php/DSDIM–E106/Διδακτικό%20Πακέτο/Βιβλίο%20Δασκάλου/10–0131_Mousiki_E–Dim_BK.pdf>.  Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Αποστολόπουλος, Θ. (2001). Εποπτικά Μουσικά Όργανα για τη διδασκαλία Ελληνικής παραδοσιακής μουσικής. Στο Συνέδριο «Ελληνικά Λαϊκά Μουσικά Όργανα». Καστοριά, 2–4/6. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο:<http://parodos.net.gr/ms/epoptika_mousika_organa.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Αργυρίου, Μ., Τσούτσια–Λουλάκη, Ε., Μαγαλιού, Μ.  (χ.χ.α). Μουσική. Α΄ Δημοτικού. Βιβλίο μαθητή. Αθήνα: Ι.Τ.Υ.Ε. Διόφαντος. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://www.pi–schools.gr/books/dimotiko/>.   Προσπελάστηκε: 13/10/2019. Επανέκδοση με διορθώσεις: < http://ebooks.edu.gr/modules/document/file.php/DSDIM–A104/Διδακτικό%20Πακέτο/Βιβλίο%20Μαθητή/10–0017–02_Mousiki_A–Dim_BM.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Αργυρίου, Μ., Τσούτσια–Λουλάκη, Ε., Μαγαλιού, Μ. (χ.χ.β). Μουσική. Α΄ Δημοτικού. Τετράδιο Εργασιών. Αθήνα: Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://www.pi–schools.gr/books/dimotiko/>.   Προσπελάστηκε: 13/10/2019. Επανέκδοση με διορθώσεις: <http://ebooks.edu.gr/modules/document/file.php/DSDIM–A104/Διδακτικό%20Πακέτο/Τετράδιο%20Εργασιών/10–0018–02_Mousiki_A–Dim_TE.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Αργυρίου, Μ., Τσούτσια–Λουλάκη, Ε., Μαγαλιού, Μ. (χ.χ.δ). Μουσική. Β΄ Δημοτικού. Τετράδιο Εργασιών. Αθήνα: Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://www.pi–schools.gr/books/dimotiko/>.   Προσπελάστηκε: 13/10/2019. Επανέκδοση με διορθώσεις: <http://ebooks.edu.gr/modules/document/file.php/DSDIM–B104/Διδακτικό%20Πακέτο/Τετράδιο%20Εργασιών/10–0047_Mousiki_B–Dim_TE.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Αργυρίου, Μ., Τσούτσια–Λουλάκη, Ε., Μαγαλιού, Μ. (χ.χ.ε). Μουσική. Α΄–Β΄ Δημοτικού. Βιβλίο Εκπαιδευτικού. Αθήνα: Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://www.pi–schools.gr/books/dimotiko/>.   Προσπελάστηκε: 10/01/2021.. Επανέκδοση με διορθώσεις: <http://ebooks.edu.gr/modules/document/file.php/DSDIM–B104/Διδακτικό%20Πακέτο/Βιβλίο%20Εκπαιδευτικού/10–0019_Mousiki_A–B–Dim_BK.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021.
Αργυρίου, Μ., Τσούτσια–Λουλάκη, Ε., Μαγαλιού, Μ.(χ.χ.γ). Μουσική. Β΄ Δημοτικού. Βιβλίο Μαθητή. Αθήνα: Ι.Τ.Υ.Ε. Διόφαντος. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://www.pi–schools.gr/books/dimotiko/>.   Προσπελάστηκε: 10/01/2021.. Επανέκδοση με διορθώσεις: <http://ebooks.edu.gr/modules/document/file.php/DSDIM–B104/Διδακτικό%20Πακέτο/Βιβλίο%20Μαθητή/10–0046_Mousiki_B–Dim_BM.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Αργυρόπουλος, Γ., Α. (1915). Η Μουσική των παιδαγωγικών σχολείων. Παράρτημα. Αθήναι: Αθανάσιος Δεληγιάννης. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <https://anemi.lib.uoc.gr/metadata/e/f/b/metadata–156d1d69a5b46719e80c1ffeef11a3c5_1285133550.tkl>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021.
 
Ασυλλόγιστου, Α. (2017). Ακρόαση και Δημιουργία Ηχοτοπίων στο Νηπιαγωγείο με Νέες Τεχνολογίες: Από τη Θεωρία στην Πράξη. Διπλωματική Εργασία. Αθήνα: Ε.Κ.Π.Α. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:1956153>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Γεωργάκη, Α. (2018). «Η δε γλαύξ ολολύζει»: η ακουστική επικοινωνία της ορνιθοπανίδας ως μέσο για τον ηχητικό και μουσικό εγγραμματισμό στο ψηφιακό σχολείο. Στο Μπουμπάρης, Ν., Παπαρρηγόπουλος, Κ., Ματσίνος, Γ. Ήχος, Θόρυβος, Περιβάλλον. Πρακτικά 4ου Συνεδρίου Ακουστικής Οικολογίας. Μυτιλήνη – Κέρκυρα: Ελληνική Εταιρεία Ακουστικής Οικολογίας. σ.σ. 350–365. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://econoiseconf.aegean.gr/uploads/Econoiseconf_Proceedings.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Γεωργόπουλος, Σ., Ι. (1928). Πρόγραμμα και μέθοδος εν τη Δημοτική και Μέση Εκπαιδεύσει. Εν Αθήναις: Ερμού. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://e–library.iep.edu.gr/iep/collection/browse/view.html?action=download&code=01–19072>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Δεϊμέζη, Κ., Χατζηθεοδώρου, Φ. (2015).Οργανολογία Μουσικών Οργάνων Συμφωνικής Ορχήστρας. Τάξη Α΄ Γενικού Μουσικού Λυκείου. Οδηγός Εκπαιδευτικού. Αθήνα: Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <www.iep.edu.gr/images/IEP/EPISTIMONIKI_YPIRESIA/Epist_Grafeia/Graf_Ereynas_B/2018/PS__Odigoi_Ekpkou/odigos_mmt_organologia_moso.pdf. Προσπελάστηκε: 10/01/2021.
 
Ετμεκτσόγλου, Ι. (2014). Βασική Ορολογία Ακουστικής Οικολογίας για παιδιά και ενήλικες: Το ηχοτοπίο και οι σημασίες των ήχων του. Κέρκυρα: Ελληνική Εταιρεία Ακουστικής Οικολογίας. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://akouse.gr/wp/wp–content/uploads/2015/11/akouseOrologia.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Ετμεκτσόγλου, Ι. (2015). Εκπαίδευση στην Ακουστική Οικολογία για Παιδιά και Νέους με έμφαση σε θέματα Αισθητικής και Ηθικής του Ηλεκτρονικά Διαμεσολαβημένου Ήχου. Στο Παπαρρηγόπουλος, Κ., Ετμεκτσόγλου, Ι. (επ.) (2015). 3ο Συνέδριο Ακουστικής Οικολογίας «Ακουστική Οικολογία και Εκπαίδευση». 28–29–30 Ιουνίου 2014. Πρακτικά. Αθήνα: Ελληνική Εταιρεία Ακουστικής Οικολογίας. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <https://akousedu.files.wordpress.com/2018/05/praktika–3o–sunedrio–akoustikis–oikologias1.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Ετμεκτσόγλου, Ι., Διονυσίου, Ζ., Μνιέστρης, Α. (2019). Για μια Εκπαίδευση Βασισμένη στον Ήχο. Ακούγοντας, Κατανοώντας και συν-δημιουργώντας το Ηχοτοποίο στο οποίο ζούμε. Κέρκυρα: Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://paki.webpages.auth.gr/eeao/wp-content/uploads/2020/08/EYEL_gr.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Ζαχαροπούλου, Κ. (2018). Διαθεματική προσέγγιση στο μάθημα της μουσικής: η περίπτωση του ψηφιακού σεναρίου “Ακουστική Οικολογιά: Ηχοτοπίο του Δάσους”. Στο Κολτσάκης, Ε., Σαλονικίδης, Ι. (επ.). Αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στη Διδακτική Πράξη – Τεχνολογίες, Τέχνες και Πολιτισμός στην Εκπαίδευση. Πρακτικά Συνεδρίου. σ.σ. 138-149. < https://5syn-thess2018.ekped.gr/praktika2018/a-110-138-149.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Ζεπάτου, Β. Σπυρέλλης, Ν. (2007). Ο σχολικός χώρος και το ηχητικό του περιβάλλον. Στο 1ο Συνέδριο Ακουστικής Οικολογίας «Ακουστική Οικολογία στην Ελλάδα σήμερα». Πρακτικά. Κέρκυρα: Τμήμα Μουσικών Σπουδών Ιονίου Πανεπιστημίου. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://sound.sch.gr/stable/Zepatou–Spyrellis–2007.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Ζόμπολας, Α., Μπαλάσκα, Μ., Ραβάνη, Ι. (2015). Αειφορική προσέγγιση ενός ηχοτοπίου αστικού περιβάλλοντος με εφαρμογή στη μαθησιακή διαδικασία. Στο Παπαρρηγόπουλος, Κ., Ετμεκτσόγλου, Ι. (επ.) (2015). 3ο Συνέδριο Ακουστικής Οικολογίας «Ακουστική Οικολογία και Εκπαίδευση». 28–29–30 Ιουνίου 2014. Πρακτικά. Αθήνα: Ελληνική Εταιρεία Ακουστικής Οικολογίας. σ.σ. 201-206.Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <https://akousedu.files.wordpress.com/2018/05/praktika–3o–sunedrio–akoustikis–oikologias1.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Θεοδοσίου, Σ., Μπουμπάρης, Ν., Πανόπουλος, Π., Παυλοπούλου, Η., Πουλάκης, Ν., Πούλος, Π.,  Σαρρής, Δ., Τραγάκη, Δ., Τσιμουρής, Γ. (2006). Μουσική, Ήχος, Τόπος. Άρτα: Ανώτατο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου, Τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο:  http://sound.sch.gr/stable/2006_Music-Sound-Place.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Θεοδωρακοπούλου, Μ., Παπαντώνης, Γ., Παρασκευοπούλου, Χ., Α., Σπετσιώτης, Ι. (χ.χ.γ). Μουσική ΣΤ ΄ Δημοτικού. Βιβλίο Εκπαιδευτικού. Αθήνα: Ι.Τ.Υ.Ε. Διόφαντος. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://www.pi–schools.gr/books/dimotiko/>.   Προσπελάστηκε: 10/01/2021. Επανέκδοση με διορθώσεις: <http://ebooks.edu.gr/modules/document/file.php/DSDIM–F104/Διδακτικό%20Πακέτο/Βιβλίο%20Δασκάλου/10–0177_Mousiki_ST–Dim_BK.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Θεοδωρακοπούλου, Μ., Παπαντώνης, Γ., Παρασκευοπούλου, Χ., Α., Σπετσιώτης, Ι. (χ.χ.β). Μουσική ΣΤ΄ Δημοτικού. Τετράδιο Εργασιών. Αθήνα: Ι.Τ.Υ.Ε. Διόφαντος.  Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://www.pi–schools.gr/books/dimotiko/>.   Προσπελάστηκε: 10/01/2021.Επανέκδοση με διορθώσεις: <http://ebooks.edu.gr/modules/document/file.php/DSDIM–F104/Διδακτικό%20Πακέτο/Τετράδιο%20Εργασιών/10–0176–02_Mousiki_ST–Dim_TE.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Θεοδωρακοπούλου, Μ., Παπαντώνης, Γ., Παρασκευοπούλου, Χ., Α., Σπετσιώτης, Ι. (χ.χ.α). Μουσική ΣΤ ΄ Δημοτικού. Βιβλίο Μαθητή. Αθήνα: Ι.Τ.Υ.Ε. Διόφαντος.  Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://www.pi–schools.gr/books/dimotiko/>.   Προσπελάστηκε: 10/01/2021. Επανέκδοση με διορθώσεις: <http://ebooks.edu.gr/modules/document/file.php/DSDIM–F104/Διδακτικό%20Πακέτο/Βιβλίο%20Μαθητή/10–0175–02_Mousiki_ST–Dim_BM.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021.
 —
Κανελλόπουλος, Α., Π. (2011). Ο Christopher Small και η ανατροπή του μουσικοπαιδαγωγικού κανόνα. Στο ApproachesΜουσικοθεραπεία και Ειδική Μουσική Παιδαγωγική. τ. 3 (2) 2011. σ.σ. 74–81. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://approaches.gr/wp–content/uploads/2015/09/Approaches_322011_Kanellopoulos_Article.pdf> .  Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Καραγιώργης, Ε. (2003). Το ελληνικό τραγούδι του 20ου αιώνα. Μια διδακτική προσέγγιση για το λύκειο. Λευκωσία: Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού – Υπηρεσία Ανάπτυξης Προγραμμάτων. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://archeia.moec.gov.cy/sm/396/to_elliniko_tragoudi_tou_20ou_aiona.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Κελεπούρη, Μ., Χοντολίδου, Ε. (2012). Μεθοδολογία και διαδικασίες ανάπτυξης εκπαιδευτικών σεναρίων στα γλωσσικά μαθήματα. Μελέτη για τα εκπαιδευτικά σενάρια στη διδασκαλία της λογοτεχνίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Θεσσαλονίκη: Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας – Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://old.greek–language.gr/sites/default/files/digital_school/3.1.3_melete_senarion_logotekhnias_2.pdf> Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Κοκκίδου, Μ., Διονυσίου, Ζ. (επ.). (2016).  Μουσικός Γραμματισμός: Τυπικές και άτυπες μορφές μουσικής διδασκαλίας–μάθησης (Πρακτικά 7ου Συνεδρίου της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση). Θεσσαλονίκη: Ελληνική Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <https://www.eeme.gr/images/stories/documents/dkoniari/Proceedings_7th_Conference/Pr7c_EEME.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Κοκκίδου, Μ., Τσαλίκη, Μ., Αναστασιάδου, Ξ. (2017). Το Μουσικό Βίντεο στο Μάθημα της Μουσικής: έρευνα δράσης. Στο Μουσικοπαιδαγωγικά. Τ. 15. Θεσσαλονίκη: Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση. σ.σ. 7–22. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <https://www.academia.edu/35899075/Το_Μουσικό_Βίντεο_στο_Μάθημα_της_Μουσικής_έρευνα_δράσης>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Κωστούλα, Τ. – Κεχαγιόγλου, Σ. (2005). Εθνικό Θεματικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: Ήχος και Φύση. Πορόια: Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ποροΐων Σερρών. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://repository.edulll.gr/edulll/bitstream/10795/1179/3/1179.pdf >. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Κωστούλα, Τ., Κεχαγιόγλου, Σ. (2005). Εθνικό Θεματικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: Ήχος και Φύση. Πορόια: Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ποροΐων Σερρών. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://repository.edulll.gr/edulll/bitstream/10795/1179/3/1179.pdf >. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Μόσχος, Κ., Τουμπακάρη, Ν., Τόμπλερ, Μ. (χ.χ.). Μουσικό Ανθολόγιο Α΄–ΣΤ΄ Δημοτικού. Βιβλίο Δασκάλου. Αθήνα: Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων – Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων – Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος». Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://ebooks.edu.gr/modules/document/file.php/DSDIM–E106/Διδακτικό%20Πακέτο/Μουσικό%20Ανθολόγιο%20(Α–ΣΤ%20Δημοτικού)/10–0028_Mousiko–Anthologio_A–B–Dim.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Μπογδάνη–Σογιούλ, Δ., Σαλκιτζόγλου, Δ., Καψημάνη, Μ. (χ.χ.α) Μουσική Γ΄ και Δ΄ Δημοτικού. Βιβλίο Μαθητή. Αθήνα: Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://www.pi–schools.gr/books/dimotiko/>.   Προσπελάστηκε: 13/10/2019. Επανέκδοση με διορθώσεις: <http://ebooks.edu.gr/modules/document/file.php/DSDIM–C104/Διδακτικό%20Πακέτο/Βιβλίο%20Μαθητή/10–0073–02_Mousiki_C–D–Dim_BM.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Μπογδάνη–Σογιούλ, Δ., Σαλκιτζόγλου, Δ., Καψημάνη, Μ. (χ.χ.β) Μουσική Γ΄ και Δ΄ Δημοτικού. Τετράδιο Εργασιών. Αθήνα: Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://www.pi–schools.gr/books/dimotiko/>.   Προσπελάστηκε: 10/01/2021. Επανέκδοση με διορθώσεις: <http://ebooks.edu.gr/modules/document/file.php/DSDIM–C104/Διδακτικό%20Πακέτο/Τετράδιο%20Εργασιών/10–0074–02_Mousiki_C–D–Dim_TE.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Μπογδάνη–Σογιούλ, Δ., Σαλκιτζόγλου, Δ., Καψημάνη, Μ. (χ.χ.γ) Μουσική Γ ΄ και Δ΄ Δημοτικού. Βιβλίο Εκπαιδευτικού. Αθήνα: Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://www.pi–schools.gr/books/dimotiko/>.   Προσπελάστηκε: 10/01/2021. Επανέκδοση με διορθώσεις: <http://ebooks.edu.gr/modules/document/file.php/DSDIM–C104/Διδακτικό%20Πακέτο/Βιβλίο%20Εκπαιδευτικού/10–0075_Mousiki_C–D–Dim_BK.pdf >. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Μπουμπάρης, Ν. (2003). Αναλύοντας την ακουσματική εμπειρία – προς μια πολιτισμική κοινωνιολογία του ήχου. Στο Επιστήμη και Κοινωνία. τ. 10. Αθήνα: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <https://web.archive.org/web/20170312093750/www2.media.uoa.gr/sas/issues/10_issue/mpoumpar.html>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Μπουμπάρης, Ν., Παπαρρηγόπουλος, Κ., Ματσίνος, Γ. (2018). Ήχος, Θόρυβος, Περιβάλλον. Πρακτικά 4ου Συνεδρίου Ακουστικής Οικολογίας. Μυτιλήνη – Κέρκυρα: Ελληνική Εταιρεία Ακουστικής Οικολογίας. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://econoiseconf.aegean.gr/uploads/Econoiseconf_Proceedings.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Μπουμπάρης, Ν., Παπαρρηγόπουλος, Κ., Ματσίνος, Γ. (2018). Ήχος, Θόρυβος, Περιβάλλον. Πρακτικά 4ου Συνεδρίου Ακουστικής Οικολογίας. Μυτιλήνη – Κέρκυρα: Ελληνική Εταιρεία Ακουστικής Οικολογίας. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://econoiseconf.aegean.gr/uploads/Econoiseconf_Proceedings.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων (Ο.Σ.Κ.) (2010). Φωτογραφίες ειδών εξοπλισμού όλων των βαθμίδων Εκπαίδευσης. Εξοπλιστικά είδη – εποπτικά είδη – παιδαγωγικά παιχνίδια – είδη ΑμΕΑ. Αθήνα: Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων Α.Ε. – Γενική Διεύθυνση Λειτουργίας και Ανάπτυξης Δ/νση Εξοπλισμού Σχολείων – Τμήμα Προδιαγραφών Τυποποίησης και Έρευνας Αγοράς. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://sound.sch.gr/stable/OSK_eidi_exoplismou_.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (Π.Ι.)  (2001). Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών – Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών. Αθήνα: ΥΠΕΠΘ. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://www.pi–schools.gr/programs/depps/>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Παπαρρηγόπουλος, Κ., Ετμεκτσόγλου, Ι. (επ.). (2015). 3ο Συνέδριο Ακουστικής Οικολογίας «Ακουστική Οικολογία και Εκπαίδευση». 28–29–30 Ιουνίου 2014. Πρακτικά. Αθήνα: Ελληνική Εταιρεία Ακουστικής Οικολογίας. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <https://akousedu.files.wordpress.com/2018/05/praktika–3o–sunedrio–akoustikis–oikologias1.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Σαρρής, Δ. (2006α). Ο ήχος ως τόπος, ο τόπος ως ήχος: ακροαματική κουλτούρα, εγγράμματες πρακτικές και οι χώροι της καθημερινότητάς μας. Στο: Τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής (επ.). Μουσική, ήχος και τόπος. σ.σ. 35–58. Άρτα: Ανώτατο Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://cris.teiep.gr/jspui/handle/123456789/1025>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Σαρρής, Δ. (2006β). Πνευσίκρουστοι σωλήνες και χαρτόφωνο: μια γνωριμία με τις μουσικές «αναστοχαστικές» κατασκευές. Στο Μουσική σε Πρώτη Βαθμίδα. τ. 1. Αθήνα: Ένωση Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. σ.σ. 79–88. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <https://www.academia.edu/41277732/>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Σαρρής, Δ. (2007α). «Χορδίζοντας το περιβάλλον»: διαθεματική μεθοδολογία με ηχητικές εποπτικές κατασκευές εμπνευσμένες από την Ακουστική Οικολογία. Στο Αργυρίου, Μ. (επ.). Πρακτικά 2ου Συνεδρίου της ΕΕΜΑΠΕ, «Μουσική Παιδαγωγική στον 21ο αιώνα: προκλήσεις, προβλήματα, προοπτικές» 20-22 Απριλίου.  Αθήνα: ΕΕΜΑΠΕ.  Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <https://www.academia.edu/21228459/>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021.
 
Σαρρής, Δ. (2007β). «Άκου να δεις»: Ακουστική Οικολογία και Εκπαίδευση μέσα από προγραμματικές δραστηριότητες. Στο Μουσική σε Πρώτη Βαθμίδα. Τ. 3. 1/07. σ.σ. 62–61. Αθήνα: Fagotto – Ένωση Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <https://www.academia.edu/41280174/>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Σαρρής, Δ. (2009α). Υπάρχει «Αυτοσχέδιο Εκπαιδευτικό Υλικό»; Μια διερεύνηση βασισμένη στο παράδειγμα του μαθήματος μουσικής. Στο Αργυρίου, Μ. – Καμπύλης, Π. (επ.). Πρακτικά 3ου Συνέδριο Ένωσης Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Μ.Α.Π.Ε.). «Η συμβολή του εκπαιδευτικού υλικού στη σχολική πράξη: θεωρία και εφαρμογή στη Μουσική Εκπαίδευση». Αθήνα: Ε.Ε.Μ.Α.Π.Ε. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <https://www.academia.edu/21335618/>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Σαρρής, Δ. (2009β). «Ο υπολογιστής ως μουσικό όργανο, το μουσικό όργανο ως υπολογιστής»: Νέες τεχνολογίες και «παλιές» πρακτικές στη μουσική μαθητεία και παραγωγή. Στο Γούσιας, Φ. (επ.) 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΕΕΕΠ–ΔΤΠΕ «Σχολείο 2.0.». Πρακτικά. Αθήνα: ΕΕΕΠ–ΔΤΠΕ. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <https://www.academia.edu/25122179/>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Σαρρής, Δ. (2010β). «Ταξιδεύοντας στην ‘Οργανοτοπία’»: η μεταμάθηση μέσα από την εκπαιδευτική κατασκευή μουσικών οργάνων. Στο Συλλογικό (επ.). Πρακτικά 5ου Πανελληνίου συνεδρίου Ελληνικού Ινστιτούτου Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης (ΕΛΛ.Ι.Ε.Π.ΕΚ.). «Μαθαίνω πως να μαθαίνω». Αθήνα: ΕΛΛ.Ι.Ε.Π.ΕΚ. Διαθέσιμο στο: <http://www.elliepek.gr/documents/5o_synedrio_eisigiseis/Sarris.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Σαρρής, Δ. (2010γ). «Σιωπηρές Εργασίες», «διάπλασις» και «άσκησις της ακοής»: Το ηχητικό τοπίο στο ελληνικό σχολείο του 20ου αιώνα . Στο Αργυρίου, Μ. (επ). Μουσική Παιδαγωγική στον 21ο αιώνα. Προκλήσεις, Προβλήματα, Προοπτικές. Πρακτικά 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή. Ε.Ε.Μ.Α.Π.Ε, 20-22/4/2007.Τόμος Β ́. σ.σ. 56-62. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://primarymusic.primarymusic.gr/primarymusic/images/stories/TOMOS%20B%20EEMAPE%202007.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021.
Σαρρής, Δ. (2012). Από τα «αυτοσχέδια μουσικά όργανα» στην «πολιτισμική οργανολογία»; Μια μελέτη περίπτωσης στην τριτοβάθμια εκπαίδευσηΒούβαρης, Π. Καλλιμοπούλου, Ε. Ρεντζεπέρη–Τσώνου, Α.–Μ., Στάμου, Λ. (επ.). Καλλιέργεια της Μουσικής Τέχνης στην Ελλάδα της Ευρώπης. Αθήνα: Fagotto. σ.σ. 90–98. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://metasound.gr/stable/200905300.pdf >. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Σαρρής, Δ. (2015α). «Ήχος: Περιβάλλον, Άνθρωπος, Πολιτισμός»: Ο ήχος στις σχολικές δραστηριότητες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Στο Παπαρρηγόπουλος, Κ., Ετμεκτσόγλου, Ι. (επ.) (2015). 3ο Συνέδριο Ακουστικής Οικολογίας «Ακουστική Οικολογία και Εκπαίδευση». 28–29–30 Ιουνίου 2014. Πρακτικά. Αθήνα: Ελληνική Εταιρεία Ακουστικής Οικολογίας. σ.σ. 61–69. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <https://akousedu.wordpress.com/πρακτικα/>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Σαρρής, Δ. (2015β). Η υλοποίηση προγραμμάτων Π.Ε.και η συμβολή του Ήχου και της Ακουστικής Οικολογίας. Στο σεμινάριο του ΚΠΕ Κρεστένων: Εισαγωγή στην Π.Ε. Θεωρητικές αρχές και μεθοδολογικές τεχνικές στην υλοποίηση Προγραμμάτων Π.Ε. Κρέστενα: ΚΠΕ Κρεστένων. Διαθέσιμη διαδικτυακά στο: <https://www.academia.edu/22541510/>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Σαρρής, Δ. (2016). Σκιαγραφώντας τον Κριτικό Μουσικό Γραμματισμό. Στο Γούσιας, Φ. (επ.) Τα Πρακτικά του 3ου Συνεδρίου: «Νέος Παιδαγωγός». Αθήνα: Νέος Παιδαγωγός. σ.σ. 3550–3562. σ.σ. 292–302. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <https://220.academia.edu/Sarris>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Σαρρής, Δ. (2017α). Εκπαίδευση που εστιάζει στον ήχο. Προτάσεις για Σχολικές Δραστηριότητες και Προγράμματα. Επιμόρφωση Εισαγωγής. Καλαμάτα: Εκδόσεις Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://sound.sch.gr/stable/20170510.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Σαρρής, Δ. (2017β). «Ηχοπαιδαγωγική», «ηχοκεντρική εκπαίδευση» ή κάπως αλλιώς;  Πρακτικές και δυνατότητες της Εκπαίδευσης που εστιάζει στον Ήχο. Στο Γούσιας, Φ. (επ.). Τα πρακτικά του 4ου συνεδρίου «Νέος Παιδαγωγός», Αθήνα, 1 και 2 Απριλίου 2017. Αθήνα: Νέος Παιδαγωγός. Σελ. 925–936. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://neospaidagogos.gr>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Σαρρής, Δ. (2018). «Φτιάχνουμε ένα ‘μουσείου ήχου και ακοής’»; πρακτικές για έναν «ηχητικό γραμματισμό» στο σχολείο. Μπουμπάρης, Ν., Παπαρρηγόπουλος, Κ., Ματσίνος, Γ. (2018). Ήχος, Θόρυβος, Περιβάλλον. Πρακτικά 4ου Συνεδρίου Ακουστικής Οικολογίας. Μυτιλήνη – Κέρκυρα: Ελληνική Εταιρεία Ακουστικής Οικολογίας. σ.σ. 175–185. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://econoiseconf.aegean.gr/uploads/Econoiseconf_Proceedings.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Σαρρής, Δ. (2020). «Ταξίδι στην πολιτεία του ήχου»: ηχο–κεντρικές εκπαιδευτικές πρακτικές για την δυναμική της τάξης. Στο Μνιέστρης, Α., Παπαρρηγόπουλος, Δ., Σαρρής, Δ. (επ.)5ο Συνέδριο Ακουστικής Οικολογίας, «Ήχος, Βίωμα, Εκπαίδευση», 27-30 Σεπτεμβρίου 2018. Πρακτικά. Καλαμάτα – Κέρκυρα:  Ελληνική Εταιρεία Ακουστικής Οικολογίας – Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας. σ.σ. 127 – 136.  Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://edulab.sch.gr/stable/20201231_acouexpedu_Proceedings.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Στάµου, Λ., Θεοδωρίδης, Ν. (2016). Παιδί, οικογένεια και μουσική: Διερευνώντας τα χαρακτηριστικά των οικογενειών που εγγράφουν τα παιδιά τους σε προγράμματα μουσικής αγωγής για βρέφη και νήπια. Στο Κοκκίδου, Μ., Διονυσίου, Ζ. (επ.), Μουσικός Γραμματισμός: Τυπικές και Άτυπες Μορφές Μουσικής Διδασκαλίας–Μάθησης (Πρακτικά 7ου Συνεδρίου της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση). Θεσσαλονίκη: Επιστημονική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση. (σ.σ. 477–492). Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <https://www.eeme.gr/images/stories/documents/dkoniari/Proceedings_7th_Conference/477–492_Stamou_Theodoridis.pdf>. Προσπελάστηκε:
10/01/2021. 
Τάτση, Κ., Κεχαγιόγλου, Σ. (επ.) (2005). Ήχος και Φύση. Εθνικό Θεματικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Κάτω Πορόια: ΥΠΕΠΘ–ΕΙΝ. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://repository.edulll.gr/edulll/bitstream/10795/1179/3/1179.pdf >. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Τάτση, Κ., Κεχαγιόγλου, Σ. (επ.) (2005). Ήχος και Φύση. Εθνικό Θεματικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Κάτω Πορόια: ΥΠΕΠΘ–ΕΙΝ. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://repository.edulll.gr/edulll/bitstream/10795/1179/3/1179.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Τάτση, Κ., Κεχαγιόγλου, Σ. (επ.) (2005). Ήχος και Φύση. Εθνικό Θεματικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Κάτω Πορόια: ΥΠΕΠΘ–ΕΙΝ. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://repository.edulll.gr/edulll/bitstream/10795/1179/3/1179.pdf >. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Τσαφταρίδης, Ν. (2006). Κατασκευές Μουσικών Οργάνων και κατασκευές με απλά υλικά: Μια προσπάθεια θεωρητικής – Παιδαγωγικής προσέγγισης. Στο  Επιστημονική Επιτροπή Συνεδριακού Θεσσαλίας – Ερευνητικό Ίδρυμα Πολιτισμού και Εκπαίδευσης (επ.). Πρακτικά Συνεδρίου. Βόλος: Επιστημονική Επιτροπή Συνεδριακού Θεσσαλίας – Ερευνητικό Ίδρυμα Πολιτισμού και Εκπαίδευσης Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://eipe.gr/images/pdf/paradosiakimousikiosmeso/5tsaftaridis.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Τσαφταρίδης, Ν. (2013). Εργαστήρι Μουσικής. Εκπαιδευτικό Υλικό για τα κέντρα δια βίου Μάθησης. Αθήνα: Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων – Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο:  <http://www.openbook.gr/ergastiri–mousikis>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
Τσοκανή, Χ. (2008). Σχετικά με το οικουμενικό στοιχείο στο σύγχρονο μουσικό ήχο. Στο Συλλογικό Πολιτιστική Διαχείριση. Από την ερμηνεία στην διοίκηση. Άρτα: Ανώτατο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου. σ.σ. 53–66. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://cris.teiep.gr/jspui/bitstream/123456789/1262/1/politisitiki_005.pdf >. Προσπελάστηκε: 10/01/2021. 
ΥΠΕΠΘ (2003) ∆ιαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Μουσικής. Στο ΥΠΕΠΘ Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) και Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (Α.Π.Σ.) Αθήνα: Εθνικό Τυπογραφείο. σ.σ. 337–353. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <http://ebooks.edu.gr/info/cps/13deppsaps_Mousikis.pdf>.  Προσπελάστηκε: 10/01/2021.
ΥΠΠΕΘ (2017). Σχεδιασμός και Υλοποίηση προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων (Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων, Αγωγής Σταδιοδρομίας) για το σχολικό έτος 2017–2018. Α.Π. 188142/ ΓΔ4/2–11–2017. Αθήνα: ΥΠΠΕΘ. Διαθέσιμο διαδικτυακά στο: <https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2017/ΕΞ_–_188142_–_2017_–_ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ_ΚΑΙ_ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ_ΣΧΟΛΙΚΩΝ_ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ.pdf>. Προσπελάστηκε: 10/01/2021.